مک بوک

اطلاعات جدیدترین مک بوک!

 

اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم مردم سراسر دنیا و به‌خصوص طرفداران پروپا قرص برند اپل و صدالبته رقیبان این برند در بازار نظیر ایسوس و لنوو، منتظر رونمایی از جدیدترین مک بوک این شرکت هستند. اپل که هرساله با مک بوک جدید خود حسابی از طرفداران دلبری می‌کند، در ماه جولای سال ۲۰۲۲ نیز قصد معرفی یک مک بوک ایر دیگر را در سر دارد. مک بوکی با اطلاعات و مشخصات فنی فوق‌العاده که گوشه‌ای از آن‌ها در سایت اپل منتشر شده است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد اطلاعات مک بوک جدید اپل صحبت کنیم. اگر از طرفداران این برند آمریکایی هستید، پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اطلاعات مک بوک جدید، یک غول تکنولوژی در ابعاد ۱۳.۶ اینچی در راه است

شرکت اپل در سال ۱۹۷۱ در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفرنیا تأسیس شده است و از آن دوره تاکنون، توانسته تمام رقیبان خود در عرصه تکنولوژی، دیجیتال و لوازم الکترونیکی از آی‌بی‌ام گرفته تا سونی ‌اریکسون، سامسونگ و شیائومی را از میدان به در کند.

این شرکت از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ عنوان تحسین‌شده‌ترین شرکت فناوری اطلاعات در جهان و همچنین از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ عنوان باارزش‌ترین برند جهان را به خود اختصاص داده است. محصولات این برند همواره در صدر لیست بهترین نمونه‌های موجود در بازار قرار گرفته‌اند. اپل در زمینه گوشی‌های هوشمند آیفون، آی‌پاد، آی‌مک، مک‌بوک، اپل واچ و اپل تی‌وی فعالیت گسترده‌ای دارد.

شرکت اپل در سال ۲۰۲۰ با معرفی تراشه معروف M1، دنیای لپتاپ‌های شخصی را دچار تحول بزرگی کرد. این تراشه قدرتمند ۸ هسته‌ای که روی MacBook Pro MYD82 2020 و MacBook Air MGN63 2020 سوار شده بود، به ۸ هسته ۲.۸ گیگاهرتزی قابل ارتقاء تا ۳.۲ گیگاهرتز، یک موتور عصبی I/O و ۱۶ میلیارد ترانزیستور قدرتمند مجهز شده بود.

در سال ۲۰۲۲ انتظار می‌رفت اپل از تراشه جدید خود تحت عناوین M1 PRO یا M2 رونمایی کند و همین امر نیز در شرف اتفاق است. طبق مشخصاتی که به‌عنوان اطلاعات مک بوک جدید در سایت اپل منتشر شده است، مک بوک جدید این شرکت به پردازنده بسیار قدرتمند M2 مجهز خواهد شد و از همین حالا، با قطعیت می‌توان گفت که امسال هم هیچ رقیبی به گرد پای مک بوک‌های اپل نخواهد رسید. این تراشه عملکردی کاملاً بی‌صدا دارد و علی‌رغم قدرت پردازش بالای تراشه آن، بدون فن کار می‌کند.

اطلاعات مک بوک جدید که در سایت اپل منتشر شده، شامل موارد زیر است:

  • قدرت گرفته از تراشه M2 که یک تراشه ۱۰ هسته‌ای خواهد بود. این تراشه بسیار قدرت‌مندتر از تراشه ۸ هسته‌ای M1 خواهد بود. این تراشه به‌راحتی ویدیوهای 4K و 8K ProRes را اجرا می‌کند. این تراشه طبق ادعای سایت اپل، تا ۱.۴ برابر سریع‌تر از تراشه M1 و تا ۱۵ برابر سریع‌تر از تراشه‌های مبتنی بر طراحی Intel است.
  • عمر باتری (شارژدهی) تا ۱۸ ساعت در شبانه‌روز.
  • صفحه‌نمایش بزرگ ۱۳.۶ اینچی با فناوری ساخت Liquid Retina.
  • تنظیمات و امکانات جدید و پیشرفته در دوربین و میکروفون.
  • دیزاین و طراحی کاملاً جدید، بدنه آلومینیومی بسیار مستحکم.

نکات و اطلاعات مک بوک جدید

وزن کم، حمل آسان

در اطلاعات مک بوک جدید اپل این‌طور آمده است که این مک بوک وزنی در حدود ۲.۷ پوند معادل ۱.۲ کیلوگرم خواهد داشت که واقعاً عدد شگفت انگیزی است. مک بوک جدید اپل با وزن ۱.۲ کیلوگرمی خود، برای آن دسته از افرادی که بیشتر وقت خود را در خارج از خانه و با یک کوله پشتی سپری می‌کنند، یک انتخاب ایده‌آل خواهد بود. این مک بوک همچنین با طراحی جدید و زیبای اپل، باریک‌تر از مک بوک‌های نسل قبلی خود است.

رنگ‌بندی چشم‌نواز

مورد بعدی از اطلاعات مک بوک جدید اپل مربوط به رنگ‌هایی هستند که به بازار عرضه خواهند شد. در سایت اپل حرفی از این ۴ رنگ زده نشده است؛ اما عنوان شده است که مک بوک جدید در ۴ رنگ زیبا عرضه خواهد شد و نکته جالب اینکه شارژر و کابل شارژ هر مک بوک، منطبق با رنگ بدنه آن خواهد بود.

بدنه آلومینیومی

بدنه مک بوک جدید اپل از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی است که استحکام بسیار بالایی در برابر ضربه و خط‌وخش از خود ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن‌های گوشی هوشمندتان را روی مک بوک جدید اجرا کنید

در اطلاعات مک بوک جدید آمده است که همه برنامه‌های کاربردی شما در macOS به‌سرعت اجرا می‌شوند، از جمله مایکروسافت ۳۶۵ و بسیاری از برنامه‌های iOS مورد علاقه که روی گوشی هوشمند خود با آن‌ها کار می‌کنید.

در مک بوک جدید خود تماس‌های صوتی و تصویری برقرار و دریافت کنید. از iPad خود به‌عنوان نمایشگر دوم استفاده کنید. قفل مک بوک خود را با اپل واچ باز کنید. تمام دیواس‌های الکترونیکی شما از برند اپل، کاملاً با یکدیگر سازگار و یکپارچه هستند.

صفحه نمایش

در اطلاعات مک بوک جدید که مربوط به صفحه‌نمایش این لپتاپ است، از یک صفحه‌نمایش ۱۳.۶ اینچی با روشنایی ۵۰۰ نیت، مجهز به P3 wide color و True Tone technology و ساخته‌شده با فناوری Liquid Retina صحبت شده است که ۱ میلیارد رنگ را پشتیبانی می‌کند!

 

نکات و اطلاعات مک بوک جدید

 

وب‌کم

وب‌کم مک بوک جدید به یک لنز 1080P FaceTime HD camera مجهز شده است که در کنار یک بلندگو با آرایش ۳گانه که از Dolby Atmos نیز پشتیبانی می‌کند، کوچک‌ترین نگرانی بابت کنفرانس‌های ویدیویی خود نخواهید داشت.

سخن پایانی

با نگاهی گذرا به اطلاعات مک بوک جدید به‌راحتی می‌توان متوجه شد که با یک لپتاپ بسیار سطح بالا روبرو هستیم که تمام نیازهای ما در یک شبانه‌روز کامل را پشتیبانی خواهد کرد. اطلاعات مک بوک جدید اپل، همه را چشم‌انتظار مراسم رونمایی خود در ماه جولای کرده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا