آیفون

چرا گوشی های اپل رو انتخاب کنیم؟

رقابت و مقایسه محصولات اپل با دیگر برندهای مشابه در بازار، همان‌قدر که در بین مدیران و سرمایه‌گذاران این برندها داغ است، در بین طرفداران و مصرف‌کنندگان نیز همواره محل بحث و جدال‌های نفس‌گیری بوده و خواهد بود. بیشترین مقایسه‌ها با برند اپل هم عموماً بین طرفداران برند سامسونگ و جدیداً شیائومی رخ می‌دهد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد نقاط قوت و برتری گوشی‌های اپل صحبت کنیم و به این سوال پاسخ دهیم: چرا آیفون بخریم؟ اگر شما هم به‌دنبال پاسخ‌های روشن و قانع‌کننده به این سوال هستید، مطالعه‌ این مطلب را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.

چرا آیفون بخریم؟

هیچ محبوبیتی تصادفی نیست و هیچ موفقیتی یک شبه حاصل نشده است. شرکت اپل در سال ۱۹۷۱ و زمانی که استیو جابز معروف تنها ۱۶ سال سن داشت، تأسیس شد؛ اما تقریباً از سال ۲۰۰۷ و با ظهور اولین نسل از گوشی‌های هوشمند آیفون بود که نام و شهرت برند اپل بر سر زبان‌ها افتاد.

از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۷، اپل توانست عنوان تحسین‌شده‌ترین شرکت فناوری اطلاعات در جهان و از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸، عنوان باارزش‌ترین برند جهان را به خود اختصاص دهد. اگر این موفقیت‌ها شما را متقاعد نمی‌کنند که چرا آیفون بخریم؟ در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی باکیفیت، متریال درجه یک

یکی از بزرگ‌ترین ایرادهایی که منتقدان اپل به گوشی‌های هوشمند این برند وارد می‌کنند، عدم ایجاد تغییرات ظاهری و حفظ همان طراحی قدیمی چندین و چند ساله خود است. شاید در ابتدا این نظر صحیح باشد و منطقی نیز به نظر برسد؛ اما آیا کسی می‌تواند ادعا کند که لبه‌های منحنی و Edge گوشی‌های سامسونگ بسیار به کارش آمده و کاربردهای فراوانی برایش داشته است؟

صدالبته که اگر تجربه کار با این گوشی‌ها را داشته باشید، متوجه شده‌اید که این گوشی‌ها اصلا خوش‌دست نیستند و کنترل آن‌ها با یک دست واقعاً عذاب‌آور است؛ به‌خصوص زمانی که به پشت درازکشیده و در حال استراحت و کار با گوشی خود هستید. پشت طراحی گوشی‌های آیفون سال‌ها اصالت و تجربه نهفته است.

چرا آیفون بخریم؟ آیفون ثابت کرده است که برندی نیست که بخواهد روی مسائل حاشیه‌ای که صرفاً جنبه تبلیغاتی دارند، سرمایه‌گذاری کند. یک گوشی آیفون از صد فرسنگی مشخص است و اصالت برند خود را فریاد می‌زند؛ در حالی که تقریباً تمام گوشی‌های برندهای دیگر شبیه به یکدیگر هستند، آیا خاص‌بودن یکی از ملاک‌های شما برای خریدن گوشی هوشمند نیست؟

در پاسخ به این سوال که چرا آیفون بخریم، باید گفت که اپل در ساخت گوشی‌های خود از بهترین متریال موجود در جهان استفاده می‌کند و کیفیت مونتاژ نهایی به قدری بالا است که گوشی‌های آیفون 4 و آیفون 4s این برند هنوز هم کار می‌کنند. چر آیفون بخریم؟ رعایت اصول صحیح طراحی و دقت بسیار زیاد به جزئیات، باعث شده است که محصولات این برند هرگز از مد نیفتاده و افت قیمت بسیار کمی را تجربه کنند.

دوام بالای قطعات، پشتیبانی قدرت‌مند از سوی سازنده

چرا آیفون بخریم؟

 

همان‌طور که اشاره شد هنوز هم گوشی‌‌های آیفون 4 و آیفون 4s که در سال ۲۰۰۷ روانه بازار شدند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. آیا می‌توانید گوشی یا لپتاپی را مثال بزنید که بیشتر از ۱۰ سال بدون مشکل کار کرده باشد؟

چرا آیفون بخریم؟ به‌روزرسانی‌هایی که برند اپل برای سیستم‌عامل دیوایس‌های خود منتشر می‌کند، تا سال‌ها بدون باگ، لگ و کوچک‌ترین مشکلی کار می‌کنند؛ این در حالی است که برای مثال برند سامسونگ، تنها ۲ یا ۳ آپدیت بزرگ را حتی برای گوشی‌های پرچم‌دار و گران‌قیمت خود منتشر می‌کند. بی‌دلیل نیست که گوشی‌های برندهای دیگر افت قیمت فاحشی را بلافاصله پس از خریداری تجربه می‌کنند.

سیستم‌عامل اختصاصی اپل، IOS

یکی از نقدهایی که همواره به برند اپل وارد می‌شود، این است که سیستم‌عامل اختصاصی که این برند روی محصولات خود به‌کار می‌گیرد، به هیچ عنوان اوپن‌سورس نیست و کاربر اجازه کوچک‌ترین تغییراتی را روی آن ندارد. در حالی که سیستم‌عامل اندروید این‌گونه نیست و هرکسی قادر است با اندکی دانش فنی، این سیستم‌عامل را برای خود سفارشی‌سازی کند.

در پاسخ به سوال چرا آیفون بخریم باید گفت که سیستم‌عامل آیفون تحت عنوان IOS، بسیار روان‌تر از سیستم عامل اندروید کار می‌کند و در پاسخ به اقدامات کاربر، واکنش‌های بسیار سریع‌تری دارد. اگر تنها چند روز با یک گوشی آیفون کار کنید، دیگر قادر به تحمل‌کردن دیلی‌ها (Delay) و لگ‌های همیشگی سیستم‌عامل اندروید نخواهید بود.

همچنین سیستم‌عامل IOS مقاومت بسیار بیشتری در برابر هک‌شدن، ویروسی‌شدن و حملات سایبری از خود نشان می‌دهد. همچنین تمام محصولات برند اپل از گوشی و لپتاپ گرفته تا تلویزیون و اپل واچ و …، از یک سیستم‌عامل واحد و یکپارچه استفاده می‌کنند. این یعنی شما قادر به کنترل‌کردن مک بوک و اپل تی‌‌وی خود با گوشی آیفون‌تان هستید. تمام اپلیکیشن‌های محبوبی که روی گوشی خود دارید، روی مک بوک‌تان نیز اجرا می‌شوند.

باتری بهتر، دوربین واقعی‌تر، صفحه‌نمایش باثبات‌تر

کسی منکر کیفیت و وضوح بسیار بالای صفحات گوشی‌های اندرویدی با فناوری SUPER AMOLED نیست؛ اما آیا اشباع و عمق رنگ‌هایی که این صفحات به‌نمایش می‌گذارند، واقعی هستند؟ تمام تلاش اپل در طراحی صفحه‌نمایش گوشی‌های خود معطوف بر افزایش کیفیت و رزولوشن منطبق بر ارائه یک تناژ رنگی واقعی است که به چشم انسان نزدیک‌تر باشد.

چرا آیفون بخریم؟ اگر تجربه کار با صفحات SUPER AMOLED را داشته باشید، متوجه شده‌اید که پس از ۲ یا نهایتاً ۳ سال، پیسکل‌های صفحه‌نمایش سوخته و تغییر رنگ می‌دهند؛ برای مثال رد صفحه کیبورد گوشی روی صفحه‌نمایش هک می‌شود. زمانی که مشغول تماشای فیلم هستید، رد حروف کیبورد را نیز باید تحمل کنید. این در حالی است که صفحه‌نمایش‌های گوشی‌های اپل تا چندین سال بدون کوچک‌ترین مشکلی کار می‌کنند و این یعنی، اصالت و تجربه در طراحی.

طراحی یکپارچه و بی‌نظیر سیستم عامل IOS سازگاری بسیار بالایی را با قطعات سخت‌افزاری و CPU دارد، نتیجه این یکپارچگی، مصرف باتری بهینه‌تر و شارژدهی بالاتر است.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد نقاط برتری گوشی‌‌های آیفون نسبت به برندهای مشابه صحبت کرده و سعی کردیم به سوال چرا آیفون بخریم، پاسخ‌هایی منطقی و روشنی ارائه کنیم. متوجه شدیم که حتی نقدهایی که بر طراحی و سیستم‌عامل بسته این گوشی وارد است، با نگاهی عمیق‌تر و هوشمندانه‌تر، در واقع نقاط قوت گوشی‌های هوشمند اپل است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا