آیفون

مشخصات آیفون ۱۴

طرفداران پروپاقرص و دوآتشه برند اپل و گوشی‌های آیفون، پس از سپری‌کردن یک سال شگفت‌انگیز و ساختن خاطرات فراموش‌نشدنی با گوشی‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو مکس خود، حالا مشتاقانه در انتظار رونمایی اپل از محصول سال ۲۰۲۲ خود، یعنی آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس هستند. انتظاری شیرین که در حال اتفاق افتادن است؛ اما قبل از رونمایی از هر محصولی، گمانه‌زنی‌ها در مورد مشخصات فنی و شکل ظاهری آن محصول بالا می‌گیرد و برند اپل نیز بسیار زیرکانه و برای بازاریابی و لبریز کردن صبر کاربران، اقدام به انتشار برخی از مشخصات آیفون ۱۴ کرده است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد مشخصات آیفون ۱۴ که تاکنون به بیرون درز کرده است، به بحث و گفتگو بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مشخصات آیفون ۱۴

همان‌طور که می‌دانید، چند سالی است که شرکت اپل تغییر رویه و تغییر سیاست داده است و دیگر مانند سابق، گوشی‌های خود را تحت عناوین آیفون ایکس، آیفون ایکس پلاس و آیفون ایکس اس روانه بازار نمی‌کند. چند سالی است که گوشی‌های آیفون تحت عناوین آیفون ایکس، آیفون ایکس پرو و آیفون ایکس پرو مکس عرضه می‌شوند و به دست مشتریان می‌رسند.

یک نسخه مینی Mini از این محصولات نیز با قیمت پایین‌تر و صفحه‌نمایش کوچک‌تر به بازار عرضه می‌شود که صرفه اقتصادی دارند. البته طبق اطلاعات منتشرشده، از امسال دیگر خبری از آیفون مینی نیست و شاهد جایگزینی آن با آیفون مکس خواهیم بود. برای مثال آخرین گوشی آیفون عرضه‌شده، شامل ۳گانه‌ی آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس بود که فروش بسیار بالایی را نیز تجربه کرد.

طبق اطلاعاتی که تاکنون به بیرون درز کرده است که قسمتی از این درز اطلاعات توسط خود اپل و با مقاصد بازاریابی انجام شده، مشخصات آیفون ۱۴ تفاوت چندان چشم‌گیری با مشخصات و شکل ظاهری آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو مکس نخواهد داشت. البته کاملاً قابل حدس است که مشخصات آیفون ۱۴ با مشخصات آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس، تفاوت‌های آشکاری خواهد داشت.

برای مثال در قسمت باتری، طبق اطلاعاتی که دو منبع خبری مستقل در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، شامل افزایش ۱ درصدی باتری در آیفون ۱۴ و افزایش ۳ درصدی باتری در آیفون ۱۴ پرو نسبت به آیفون‌های سال قبل خواهیم بود. این در حالی است که از ظرفیت باتری آیفون ۱۴ پرو مکس، به اندازه ۱ درصد کاسته شده است که در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد.

در قسمت بدنه و طراحی شاهد تغییر چندانی نخواهیم بود. به رسم هرساله و زیبایی هرچه بیشتر گوشی از نمای روبرو، حاشیه‌های صفحه‌نمایش باریک‌تر خواهند شد و قسمت مربوط به لنز دوربین سلفی و Face ID از حالت کنونی خود خارج می‌شود و طراحی گرد و دایره‌ای به خود خواهد گرفت.

طبق اطلاعات منتشرشده از اطلاعات آیفون ۱۴، دو نسخه پایه این گوشی شامل آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس، با پردازنده‌های نسل قبلی، یعنی تراشه A15 روانه بازار خواهند شد. فناوری ساخت صفحه‌نمایش نیز نسبت به آیفون ۱۳ تغییری نمی‌کند و تقریباً با همان گوشی سال پیش روبرو خواهیم بود.

مشخصات آیفون ۱۴

تراشه

در سمت دیگر ۲ عضو دیگر خانواده آیفون ۱۴، با تراشه جدید آیفون که به‌مراتب قدرت پردازش بالاتری خواهد داشت، یعنی تراشه A16 روانه بازار خواهند شد. تراشه A16 یک تراشه ۴ نانومتری خواهد بود که مصرف باتری بهینه‌تر و قدرت پردازش بالاتری را برای آیفون ۱۴ به ارمغان خواهد آورد.

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش گوشی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس تغییراتی را به خود خواهد دید و با نسخه قبلی آیفون، تفاوت‌هایی خواهد داشت. لازم به ذکر است که با توجه به اطلاعات درز شده از مشخصات آیفون ۱۴، نسخه آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو این خانواده به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی و نسخه‌های آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس، به نمایشگرهای ۶.۷ اینچی مجهز خواهند شد.

دوربین

مورد بعدی از مشخصات آیفون ۱۴ که انتظار ایجاد تغییرات در آن را داریم، مربوط به دوربین اصلی و دوربین سلفی این گوشی است. در قسمت دوربین به احتمال بسیار زیاد شاهد تغییرات و بهبودهایی در کیفیت عکاسی، فیلم‌برداری، فلش و همچنین تنظیمات دوربین نسبت به نسل قبل خواهیم بود.

شنیده‌ها حاکی از به‌کارگیری یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه 1/1.3 اینچی به‌عنوان دوربین اصلی در آیفون ۱۴ است. این لنز قدرتمند و بزرگ را دو سنسور فوق‌ عریض ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی همراهی خواهند کرد. البته با توجه به اینکه این اخبار رسمی نیستند، چندان نمی‌توان در مورد صحت یا عدم صحت آن‌ها نظر داد.

حافظه ذخیره‌سازی

فضای ذخیره‌سازی به‌عنوان یکی از مشخصات آیفون ۱۴ که بیشترین اهمیت را برای کاربران دارد، تفاوتی با نسخه‌های قبلی ندارد، چرا که حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت، به‌طور قطع پاسخگوی تمام نیازهای کاربران خواهد بود. برخلاف انتظارها و تصورات مبنی بر به‌کارگیری یک رم ۸ گیگابایتی، این فضای ذخیره‌سازی را یک رم ۶ گیگابایتی همراهی خواهد کرد.

بنابراین در قسمت رم و کارت حافظه، شاهد تغییرات چندانی در مشخصات آیفون ۱۴ با آیفون‌های سال گذشته نخواهیم بود. تنها تفاوت، به‌کارگیری رم‌های LPDDR5 به جای رم‌های LPDDR4 است که مصرف باتری کم‌تر و سرعت بالاتری دارند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد اطلاعات منتشرشده از مشخصات آیفون ۱۴ صحبت کردیم. همان‌طور که اشاره شد تمام اطلاعات در مورد جدیدترین گوشی برند اپل به بیرون درز کرده‌اند و باید صبر کنیم تا ببینیم این اطلاعات صحت دارند یا خیر. تنها کافی است ۴ ماه دیگر صبر کنیم!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا