ایرپاد

معرفی و مشخصات انواع ایرپاد

استفاده هندزفری و هدفون از چندین سال پیش بین مردم رواج زیادی داشته است.گوش دادن به موسیقی مورد علاقه، مکالمه با تلفن و مواردی از این قبیل با استفاده از هدفون ها و هندزفری ها امکان پذیر است. اولین اختراع ثبت شده در حوزه هدفون و هدست، گوشی طبی بود که توسط ادیسون در اواخر دهه 1800 میلادی ساخته شد. پیشرفت تکنولوژی و گسترش دنیای دیجیتال، سبب طراحی و ساخت انواع مختلف هندزفری، هدست و هدفون شده است. شرکت ها و برند های مختلفی برای ساخت این محصولات اقدام کرده اند؛ شرکت اپل نیز از این قاعده مستثنی نبود. اولین هدفونی که توسط شرکت اپل به تولید رسید، کنترل خاص یا حتی میکروفون هم نداشت. اولین هدفون این کمپانی که در سال 2001 به بازار عرضه شد که صرفا بلندگوی کوچکی برای پخش موسیقی داشت.

معیار هایی که قبلا برای خرید هندزفری داشتیم معمولا کیفیت صدا، جلوگیری از پخش صدا به بیرون و مواردی از این قبیل بودند. داشتن کیفیت صدای مطلوب مسئله ای بود که برای داشتن آن هزینه بیشتری پرداخت می کردیم. نسل های قبلی هدفون و هدست ها با سیم به تلفن همراه وصل می شدند. گره خوردن سیم هندزفری، خراب شدن آن و یا گیر کردن کابل بین وسایل دیگر، مشکلاتی هستند که همه ما حداقل یک بار داشته ایم.

شروع دوره تحول هندزفری های اپل

اولین نسل ایرپاد همزمان با گوشی آیفون 7 در سال 2016 رونمایی شد. شرکت اپل هیچ جک هدفونی برای آیفون 7 طراحی نکرده بود و هندزفری لایتنینگ را به جای مدل های قبلی معرفی نمود. هندزفری های لایتنینگ تحول بزرگی در زمینه تولید انواع هندزفری ها به وجود آورده بودند. تفاوت های اساسی نسل اول ایرپاد با هندزفری های قدیمی، طراحی متناسب با فرم گوش برای استفاده آسان تر و کیفیت بالای صدای آن بود. هندزفری لایتنینگ در طول مدتی که تولید میشد فقط تغییراتی در نرم افزار داشت و ظاهر آن تغییر خاصی نکرده بود. شرکت سازنده تولید این محصول را در سال 2019 متوقف نمود.

معرفی و مشخصات انواع ایرپاد

معرفی نسل دوم ایرپاد ها

نسل دوم ایرپاد های اپل در سه مدل مختلف از تاریخ 2019 وارد بازار جهانی شد. مهم ترین ویژگی این سری، وجود شتاب سنج و حسگر های نوری است که به محض خارج شدن از گوش پخش موسیقی را قطع می کند. دستیار صوتی Siri  در این محصول فقط با دو ضربه روی آن فعال می شود. نگهداری شارژ این دستگاه حداکثر 5 ساعت هنگام پخش موسیقی است.  AirPods 2 در برقراری مکالمات نیز تا 3 ساعت قابلیت نگهداری شارژ دارد. شارژ کردن این محصول با قرار دادن آن در جعبه خود انجام می گیرد؛ جعبه هندزفری نیز با شارژر گوشی های اپل قابل شارژ است. مشاهده میزان شارژ ایرپاد نسل دوم از طریق ویجت گوشی یا چراغ ال ای دی که روی محصول قرار دارد، امکان پذیر می باشد. .   AirPods 2 علاوه بر شارژ بی سیم توسط جعبه شارژر به صورت مستقیم با کابل هم قابل شارژ است.

وزن هر هندزفری در این مدل 8 و جعبه شارژ آن 40 گرم می باشد. حسگر لمسی این امکان را به شما می دهد که پخش موسیقی و مکالمات خود را کنترل کنید. ویژگی دیگر این محصول سازگاری آن هم با مدل های قدیمی آیفون مثل 5s  و  هم گوشی های جدیدتر اپل، می باشد.

 

معرفی مشخصات ایرپاد پرو

ایرپاد پرو تفاوت های قابل توجهی با مدل قبلی خود دارد. افزودن قابلیت Fast charge این امکان را به وجود آورده است که فقط با پنج دقیقه شارژ تا یک ساعت بتوان از آن استفاده کرد. تفاوت دیگر مدل پرو با نسل دوم هندزفری بی سیم ضد آب بودن این محصول می باشد. طراحی ایرپاد پرو به گونه ای است که در مقابل قطرات آب یا عرق مقاومت نسبتا خوبی دارد. مدل پرو کاملا ضد آب نیست و نمی توان از آن در استخر و حمام استفاده کرد اما برای پیاده روی یا دویدن مناسب است. شرکت سازنده برای جلب رضایت و راحتی کاربر در طراحی این مدل از لبه های درونی سیلیکونی و ویژگی نویز گیری استفاده کرده است. قابلیت های ذکر شده باعث می شود هنگام استفاده طولانی گوش شما دچار خستگی نشود. نویز گیری و لبه های سیلیکونی به شما کمک می کند در فضا های شلوغ هم به راحتی مکالمات تلفنی خود را انجام دهید.

شما در فضا های عمومی و ساکت هم می توانید به راحتی از این محصول استفاده کنید چون صدایی در محیط بیرونی پخش نمی شود. وزن هر هندزفری در مدل پرو 10.8 و جعبه شارژ آن 45.2 گرم می باشد. حسگر ایرپاد پرو علاه بر کنترل پخش موسیقی و کنترل مکالمات، می تواند حالت نویز را نیز فعال کند. نگهداری شارژ مدل پرو در پخش موسیقی 4.5 و برای مکالمه  3.5 ساعت می باشد.

 

ویژگی های ایرپاد پرو

معرفی مشخصات و ویژگی ها Airpods 3

ایرپاد نسل سوم پایه های کوچک تری دارد و با متریال خوبی که در آن استفاده شده کاملا در گوش ثابت می ماند. نسل سوم این محصول هم مانند مدل قبلی، ضد آب می باشد. استفاده از فناوری EQ   تطبیقی، خروجی صدا را به صورت اتوماتیک با گوش شما تنظیم می کند. میکروفون های این سری با بروزرسانی که داشته، کیفیت تماس و مکالمات را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. خاص ترین ویژگی Airpods 3  این است که با استفاده از نرم افزار  Find my به راحتی می توان آن را موقعیت یابی کرد. وزن هر کدام از گوشی های ایرپاد نسل سوم 4.28 و جعبه شارژ آن 37.91 گرم می باشد. یک ساعت شارژ سریع، باتری این ایرپاد را به طور کامل پر می کند. نگهداری شارژ این محصول در پخش موسیقی 6 و برای مکالمات هم  4 ساعت می باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا