آیفون

انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ به ایفون

وقتی که گوشی موبایل جدیدی می‌خرید، می‌خواهید مخاطبین، عکس‌ها و سایر فایل‌ها را به گوشی موبایل جدید خود منتقل کنید. همچنین مهم‌ترین موردی که باید به گوشی جدید انتقال پیدا کند، اطلاعات واتساپ است! این موضوع به‌خصوص برای افرادی که گوشی سامسونگ داشته‌اند و حال یک گوشی آیفون خریده‌اند، بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود. به همین دلیل، در این مقاله می‌خواهیم ۳ روش کاربردی برای انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ به آیفون را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

 

متأسفانه، واتساپ هیچ روشی را به‌طور رسمی برای انتقال آسان داده‌ها از یک تلفن همراه به دیگری ارائه نداده است؛ مگر اینکه هر دو دستگاه اندرویدی یا IOS باشند.

واتساپ در اندروید از Google Drive برای پشتیبان‌گیری از داده‌های خود استفاده می‌کند. در حالی که در iOS از iCloud استفاده می‌کند. این امر همگام‌سازی داده‌های واتساپ را در اندروید و iOS غیرممکن می‌کند. به همین دلیل است که انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ به آیفون یا برعکس، دشوار و حتی غیرممکن می‌شود. با این حال، چند روش ساده برای انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ به آیفون وجود دارد که در ادامه معرفی خواهیم کرد:

انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ به آیفون

در ادامه ۳ روش کارآمد برای انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ به آیفون را به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید هرکدام از این روش‌ها را انتخاب کنید و اطلاعات خود را از اندروید به IOS انتقال دهید.

روش ۱: انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ به آیفون با استفاده از AnyTrans

AnyTrans یک ابزار انتقال و پشتیبان‌گیری است که به شما کمک می‌کند پیام‌های واتساپ را از اندروید به آیفون منتقل کنید. برای انتقال پیام‌های خود از سامسونگ به آیفون می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. برنامه AnyTrans را روی رایانه خود دانلود و نصب کنید. سپس گوشی سامسونگ و آیفون خود را از طریق کابل USB به رایانه متصل کنید. حال برنامه  AnyTransرا باز کرده و روی گزینهSocial Messages Manager کلیک کنید؛

۲. روی گزینه WhatsApp to device کلیک کنید. سپس گزینه Transfer now را انتخاب کنید؛

انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ با AnyTrans

۳. گوشی سامسونگ را به‌عنوان مبدأ و آیفون را مقصد انتخاب کرده و سپس روی دکمه next کلیک کنید تا پیام‌های واتساپ از سامسونگ به آیفون منتقل شوند؛

انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ

۴. برای ادامه باید دستورالعمل‌های پاپ آپ نمایش‌داده‌شده در ابزار AnyTrans را دنبال کنید. کافی است روی Next در صفحه‌ای که عبارت Step 1 تا Step 4 روی صفحه نوشته شده است، کلیک کنید. حواستان باشد که تمام مراحل ذکرشده را دنبال کنید.

انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ AnyTrans

مرحله ۵: حال باید اطلاعات واتساپ خود در گوشی سامسونگ را وارد کنید. اگر اطلاعات را ندارید، روی دکمه Restore و سپس روی Next کلیک کنید؛

انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ به گوشی آیفون

مرحله ۶: اکنون AnyTrans انتقال داده‌های واتساپ از سامسونگ به آیفون را انجام می‌دهد. پس از تکمیل این فرآیند، تمام چت‌های شما از دستگاه اندرویدی به آیفون منتقل می‌شود.

انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ به تلفن آیفون

روش ۲: انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ به آیفون با استفاده از PhoneTrans

 

انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ PhoneTrans

روش دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن، اطلاعات واتساپ خود را از سامسونگ به آیفون انتقال دهید؛ PhoneTrans. با استفاده از این ابزار می‌توانید اطلاعات واتساپ را از سامسونگ به آیفون انتقال دهید. همچنین این ابزار از انتقال سریع اطلاعات واتساپ از یک گوشی آیفون به دیگری پشتیبانی می‌کند. برای انتقال اطلاعات خود از گوشی سامسونگ به آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. PhoneTrans را دانلود و روی رایانه خود نصب کنید. سپس گوشی اندروید و آیفون را به رایانه متصل کنید؛
  2. حال از منوی سمت چپ روی «App Transfer» کلیک کرده و Whatsapp را انتخاب کنید.
  3. اکنون روی گزینه «Start Transfer» کلیک کنید.
  4. حال در صفحه جدید، دستگاه مبدأ (Source) و دستگاه هدف (Target Device) را بررسی کنید. دستگاه مبدأ باید گوشی سامسونگ و دستگاه هدف باید گوشی آیفون باشد. وقتی گزینه‌ها را انتخاب کردید، روی Transfer کلیک کنید. در صفحه بعدی، روی «Transfer Now» کلیک کنید.
  5. در نهایت روی Restore کلیک کنید و منتظر بمانید.
  6. پس از تکمیل فرآیند، PhoneTrans تمام چت‌های واتساپ شما را از اندروید به آیفون منتقل می‌کند.

روش ۳: انتقال واتساپ اندروید به آیفون با استفاده از MobileTrans

 

انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ MobileTrans

روش دیگری هم وجود دارد که می‌توانید برای انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ به آیفون استفاده کنید. ابزار MobileTrans روش دیگری است که می‌تواند به شما در انتقال داده‌های واتساپ کمک کند. بدین منظور، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا اپلیکیشن MobileTrans – WhatsApp Transfer را روی کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید.
  2. برنامه MobileTrans را روی رایانه شخصی خود راه‌اندازی کنید و «WhatsApp Transfer» را انتخاب کنید. اکنون دستگاه سامسونگ و آیفون را به رایانه شخصی خود متصل کنید.
  3. در منوی کناری روی WhatsApp کلیک کنید و از بین گزینه‌ها گزینه Transfer WhatsApp Messages را انتخاب کنید.
  4. حال باید انتخاب کنید که کدام دستگاه منبع و کدام مقصد باشد. سپس، می‌توانید روی دکمه «flip» کلیک کنید.
  5. حال روی «start» کلیک کنید.
  6. به زودی انتقال چت‌های واتساپ به پایان می‌رسد و اطلاعات شما منتقل می‌شوند.

سخن پایانی

روش‌های ذکرشده در این مطلب، راه‌های شناخته‌شده برای انتقال اطلاعات واتساپ از سامسونگ به ایفون هستند. روش‌های دیگری هم وجود دارند که با استفاده از نرم‌افزارهای دیگر می‌توانید کار انتقال اطلاعات را انجام دهید؛ اما ۳ روش ذکرشده در این مطلب، پرکاربردترین‌ها هستند. اگر شما هم گوشی سامسونگ دارید و به تازگی آیفون خریده‌اید و می‌خواهید اطلاعات واتساپ خود را انتقال دهید، می‌توانید یکی از روش‌های معرفی‌شده را دنبال کنید. به یاد داشته باشید که برای انتقال کامل اطلاعات، روش انتخابی خود را باید به دقت و طبق مراحل ذکرشده انجام دهید. از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا