خدمات

آموزش ساخت اپل آیدی

ساخت اپی آیدی

 

ساخت اپل آیدی (Apple ID) یکی از مشکلات همیشگی کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون بوده و هست؛ به‌طوری که هنوز هم بسیاری از افراد نمی‌توانند برای خود یک اپل آیدی بسازند و برای ساختن آن، به مغازه داران و نمایندگی‌ها مراجعه کرده و مبلغی را پرداخت می‌کنند. از این رو، در این مطلب می‌خواهیم در مورد ایجاد اپل آیدی صحبت کنیم و یک آموزش جامع و کامل برای ایجاد اپل آیدی در اختیار شما قرار دهیم. بهتر است یک‌بار برای همیشه ایجاد اپل آیدی را یاد بگیرید، چرا که هرموقع بخواهیم قدم در دنیای اپل و سیستم‌عامل IOS بگذارید، به ایجاد اپل آیدی برای احراز هویت خود نیاز خواهید داشت. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ساخت اپل آیدی رایگان

اگر قصد استفاده از محصولات شرکت اپل را دارید، باید برای خود یک اکانت (Account) یا همان حساب کاربری ایجاد کنید. ایجاد اپل آیدی مانند شناسنامه و هویت شما نزد شرکت اپل خواهد بود و بدون ساختن یک اپل آیدی با اطلاعات معتبر، قادر به استفاده از اپل استور و اپلیکیشن‌های دلخواه خود نخواهید بود.

با ساخت اپل آیدی، شما قادر به استفاده از تمام ویجت‌ها و آپشن‌های اختصاصی گوشی‌های آیفون خواهید بود. بنابراین، در این مقاله می‌خواهیم نحوه ایجاد اپل آیدی رایگان را به شما آموزش دهیم. از آنجایی که ساخت اپل آیدی مانند ایجاد یک حساب کاربری در فیسبوک، اینستاگرام یا گوگل ساده نیست و باید مراحل نسبتاً پیچیده امنیتی را طی کنید، اغلب افراد ترجیح می‌دهند گوشی خود را به یک مغازه‌دار بسپارند و مبلغی را برای این کار پرداخت کنند.

مواردی که در ایجاد اپل آیدی از شما سوال می‌شود، شامل فیلدهای مختلفی درباره شماره تلفن، آدرس محل سکونت، کدپستی محل سکونت و موارد دیگر از این قبیل است؛ اما از آنجایی که ایران در لیست تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد، تمام شماره تلفن‌ها، پیش‌شماره‌ها و IPهای اینترنتی که برای ایران باشند، توسط شرکت اپل ریجکت شده و مورد قبول واقع نمی‌شوند.

در واقع مشکل اساسی ما ایرانیان برای ایجاد اپل آیدی، تحریم بودن‌مان است. شرکت اپل نیز با توجه به سیاست خود و رعایت موارد ایمنی در بالاترین سطح، روی فیلدهای مربوط به آدرس محل سکونت، کدپستی و شماره تلفن بسیار حساس است. اینجا است که در ساخت اپل آیدی، به مشکل برمی‌خوریم. در حالت کلی سه راه برای ساختن اپل آیدی وجود دارد:

  • استفاده از شماره تلفن و مشخصات محل سکونتی یکی از آشنایان که در خارج از ایران زندگی می‌کند.
  • ساختن یک شماره مجازی با استفاده از اپلیکیشن‌های مربوطه.
  • استفاده از سرویس‌های دریافت پیامک.

قطعاً آسان‌ترین راه برای ساخت اپل آیدی این است که یکی از آشنایان شما در خارج از کشور زندگی کند؛ اما با دو روش دیگر نیز امکان ایجاد اپل آیدی از داخل ایران وجود دارد، یعنی استفاده از فیلترشکن، یک شماره مجازی و اطلاعات سکونتی نادرست.

ساخت اپل آیدی با استفاده از سایت Appleid.Apple.com

برای ساختن اپل آیدی نیازی به داشتن گوشی آیفون ندارید، چرا که امکان ایجاد حساب کاربری از طریق سایت اپل فراهم شده است و حتی با داشتن یک گوشی اندرویدی یا ویندوزی نیز قادر به ایجاد اپل آیدی خواهید بود. برای این کار کافی است یک مرورگر را روی گوشی یا لپتاپ خود باز می‌کند و آدرس سایت اینترنتی Appleid.Apple.com را جستجو کنید.

آموزش ساخت اپی آیدی

 

با وارد کردن آدرس سایت بالا، وارد سایت ساخت اپل‌آیدی خواهید شد. در قسمت بالا و سمت راست و در منوی ابزار، به‌دنبال گزینه Create Your Apple ID بگردید و روی آن کلیک کنید. به همین سادگی وارد مرحله ساخت و ایجاد اپل آیدی خواهید شد.

در این قسمت مانند ساختن یک حساب کاربری در گوگل یا اینستاگرام، شروع به پر کردن فیلدهایی مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس ایمیل معتبر و در دسترس، کشور، شماره تلفن، آدرس محل سکونت، پسورد و … کنید. در هر مرحله آپشن‌هایی نیز وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را تیک بزنید؛ گزینه‌هایی مانند دریافت خبرنامه‌های اپل.

با پر کردن تمام فیلدها و مراحل احراز هویت مانند ارسال کد تأیید به شماره تلفن و آدرس ایمیلی که وارد کرده‌اید، مراحل ساختن اپل آیدی به اتمام می‌رسد. دقت کنید که کشور را حتماً روی United States و گزینه ayment method را روی None انتخاب کنید.

پس از انتخاب کشور روی ایالات متحده، باید یک آدرس از این کشور وارد کنید. با وارد شدن به یکی از سایت‌های ساخت آدرس فیک و نادرست مانند fakeaddressgenerator، یک آدرس تقلبی دریافت کرده و در قسمت مربوطه وارد کنید. با زدن گزینه Save در انتها، مراحل را ذخیره کنید و به اتمام برسانید.

ساختن اپل آیدی با گوشی‌های آیفون

اگر علاقه‌ای به کار با سایت ندارید، گوشی آیفون خود را بردارید و وارد قسمت تنظیمات (Setting) شوید. سپس وارد قسمت Sign in to your iPhone شوید و Don’t have an Apple ID or forget it را انتخاب کنید.

در ادامه و در پنجره کوچکی که برایتان باز می‌شود، گزینه Create New Apple ID را انتخاب کنید. مراحل بعدی تقریباً مشابه همان مراحلی است که در قسمت ساخت اپل آیدی از طریق سایت توضیح داده شد. در قسمت اول ایمیل و پسورد خود را وارد کنید و گزینه agree to terms and conditions را تیک بزنید.

در مراحل بعدی باید اطلاعات هویتی خود مانند شماره تلفن، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کشور، آدرس و … را وارد کنید. برای گذراندن این مراحل مانند روش قبل عمل کنید و کشور را روی ایالات متحده قرار دهید. سپس یک آدرس تقلبی وارد کنید و مراحل را به اتمام برسانید.

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید، ساخت اپل آیدی چندان هم دشوار نیست. تنها مشکل برای ما ایرانیان مسئله تحریم‌ها است. IPهای ما، شماره‌ها و کد کشور ما و همچنین آدرس محل سکونتی و کدپستی، تنها مشکلی هستند که مانع از ایجاد اپل آیدی می‌شوند. با روش‌هایی که ارائه شد، خودتان به سادگی می‌توانید اقدام به ایجاد اپل آیدی کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا