مک بوک

چرا مک بوک بخریم؟

مک بوک ها عضوی از انواع مختلف لپ تاپ های تولید شرکت اپل هستند. مک بوک برای اولین بار در سال 2006 توسط این شرکت معرفی شد و می توان گفت جایگزین لپ تاپ های ibook G4  هستند .نقطه اشتراک لپ تاپ های قدیمی و سری جدید در استفاده از پردازنده ساخت شرکت اینتل می باشد. دلیل معروف بودن شرکت اپل، ساخت سخت افزار های جدید و کاربردی و طراحی دقیق محصولاتش می باشد. شرکت اپل نسل جدیدی از انواع محصولاتی مثل موبایل، لپ تاپ، ساعت هوشمند، تلویزیون و غیره را به بازار جهانی عرضه کرده است. امروزه اپل، لپ تاپ هایی در مدل های مختلف که هر کدام  ویژگی های خاص خودشان را دارند به بازار جهانی ارائه کرده است.

 

چرا مک بوک بخریم؟ ویژگی های این محصول چیست؟!

ما باید در جواب سوال چرا مک بوک بخریم؟ بپرسیم که چرا می خواهیم لپ تاپ بخریم؟ چه نیاز هایی داریم؟ چه انتظاراتی از رایانه شخصی خود داریم؟

از ویژگی های مثبت خرید لپ تاپ های شرکت اپل این است که نیازی نیست اطلاعات تمامی قطعات داخلی لپ تاپ را بدانیم. نکته ای که قبل از خرید این محصول باید به آن توجه کنیم، پیدا کردن مدلی مطابق با نیاز ها و بودجه مان است.

 

لپ تاپ های جدید این شرکت به طور کلی به دو گروه ایر و پرو تقسیم می شوند. مدل ایر سبک و نازک تر از بقیه مدل ها می باشد. مک بوک ایر برای افرادی که خواسته آنها از لپ تاپ وبگردی، فیلم دیدن، تایپ و غیره می باشد، گزینه مناسبی است. افرادی که به لپ تاپ های قوی برای کار های سنگین تری نیاز دارند بهتر است مدل های پرو را انتخاب کنند. شما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا مک بوک بخریم؟      MacBook pro چه ویژگی هایی دارد؟ تمام مدل های پرو دارای فن های خنک کننده هستند. فن ها هنگام کار با لپ تاپ دمای دستگاه را پایین می آورند تا سیستم کارایی بهتری داشته باشد.

چرا مک بوک بخریم؟ مدل ایر و پرو هر دو صفحه نمایش با کیفیتی دارند و برای کسانی که دقت رنگ برایشان خیلی مهم است، گزینه مناسبی می باشد. شما می توانید برای افزایش طول عمر ال سی دی یا صفحه نمایش از محافظ های صفحه استفاده کنید. شرکت اپل در دوره های زمانی مختلف برای راحتی کاربران تغییراتی در محصولات جدید خود ایجاد کرده است. لپ تاپ های اپل امروزه در انواع زیر مجموعه مدل های زیر به خرید و فروش می رسند:

  • ایر M1
  • پرو M1
  • پرو 2021( 14 و 16 اینچی)
  • ایر M2
  • پرو M2.

 

چرا مک بوک بخریم؟!

 

چرا مک بوک بخریم؟ این محصول چه نقاط قوتی دارد؟!

استفاده از    SSD در تولید این محصول از آغاز نقطه قوت آن شمرده می شد. استفاده از  SSD  از دلایل کم ضخامت بودن و سبک بودن مک بوک ها می باشد. امکان ارتقاء قطعات لپ تاپ اپل برای کاربران وجود ندارد به جای تعویض یا ارتقاء دادن قطعات باید دقت بیشتری در خرید داشته باشید. ما مدل ایر با فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت و رم 8 را برای مصارف عادی و روزمره به شما پیشنهاد می دهیم. شما ممکن است برای تدوین ویدیو، ویرایش صدا، طراحی دیجیتال یا مواردی از این قبیل نیاز به لپ تاپ با کیفیت داشته باشید. بهتر است برای انجام کار هایی که نمونه اش ذکر شد، سراغ مدل های پرو با رم 16 گیگابایت و یا بالاتر بروید.

کیفیت سخت افزاری و نرم افرازی محصولات شرکت اپل برای همه مردم ثابت شده است. شما اگر قصد خرید رایانه شخصی دارید ولی اطلاعات چندانی از سخت افزار ها ندارید، نیازی به نگرانی نیست. کیفیت کار محصولات اپل، شما را از نگرانی در می آورد چون محصولی که می خرید، یک عمر برای شما کار می کند. نکته مهمی که پیش از خرید حتما باید به آن توجه کنید، ارائه نرم افزار های مورد نیازتان از MacOS می باشد. بهتر است اگر مشکل تامین بودجه ندارید، پیکربندی های بالاتری را برای خرید انتخاب کنید. قیمت  اکثر محصولات اپل ممکن است زیاد به نظر بیایند ولی با وجود کیفیتی که دارند کاملا منطقی و منصفانه هستند.

 

باتری MacBook

ادعای شرکت سازنده در مورد نگهداری شارژ MacBook 17 تا 21 ساعت می باشد. نکته مهم در مورد نگهداری شارژ MacBook ها مثل سایر محصولات دیجیتال این است که اجرای برنامه های سنگین تر، نیروی بیشتری مصرف می کند. ساعت نگهداری شارژ این محصول در حقیقت می تواند بین 11 تا 12 ساعت باشد. نگهداری شارژ 12 ساعت در کار با لپ تاپ برای کاربر قانع کننده و کافی است.

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook air mgn 63 2020؛ عضوی از جدیدترین مک بوک ها

 

 مک بوک ها چه تفاوتی با سایر لپ تاپ ها دارند؟!

اصلی ترین تفاوت مک بوک با لپ تاپ های سایر برند ها، استفاده از سیستم عاملی غیر از ویندوز می باشد. تمام لپ تاپ های این کمپانی از سیستم عامل مک او اس یا همان مکینتاش استفاده می کنند. سیستم عامل مکینتاش با رابط کاربری توسط شرکت استیو جابز توسعه یافته است. هدف از طراحی سیستم عامل مک او اس، تولید محصولی برای جلب رضایت و راحتی کاربر ها بوده است.

 

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook air mgn 63 2020؛ عضوی از جدیدترین مک بوک ها

سیستم عامل مک چه ویژگی های مثبتی نسبت به ویندوز دارد؟

  • ویروس ها و بدافزار های کمتری توان حمله به سیستم عامل مک را دارند.
  • سایر محصولات اپل مثل گوشی موبایل را می توان به آسانی به مک او اس وصل نمود.
  • اغلب نرم افزار های ارائه شده توسط مک بر روی راحتی کاربر و رابط کاربری تاکید دارند.
  • سیستم عامل مک او اس مراقبت کمتری نیاز دارد.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا